Göteborg!

I fredags gjorde jag sista arbetsdagen på banken o det var sorgligt:( Så himla goa o snälla personer:) Och precis som Petter sa "Det var kul o jobba med er". Det var det verkligen, helt klart de bästa sommarjobbet hittills!:D Får hoppas på en fortsättning, ska söka en tjänst i Charlottenberg nu:) Hoppas hoppas hoppas!

Efter jobbet drog jag, Marcus o Joel till Göteborg! Jag körde hela vägen ner och hittade nästan direkt till lägenheten vi skulle bo i, i Angered:) Vi kom från exakt 21.00 faktiskt:D Vi la alla grejerna i lägenheten och sen åkte vi och köpte oss frukost ínför helgen och lite mat:) Sen la vi oss o tittade på tv:) Men det tog lite tid att somna för Marcus blev hyper och började sjunga hej vilt en massa sånger xD

En sammanfattning
Lördag:
*STRÅLANDE VÄDER!
*Vi åkte till Liseberg, mötte upp Marcus kompis Filip.
*Filip vann 2,1 kilo Plopp det första han gjorde xD
*Vi åkte Flume-ride, Colorado, Radiobilarna, Lisebergsbana, Höjdskräcken, Kanonen o Balder:D
*Jag hade fruktansvärt ont i magen (?!!)
*Gjorde oss i ordning i lägenheten inför utgång:D
*Förfestade först på bussen, sen spårvagnen, sen krogen the Queen:) Och oj va billigt det var att dricka i Götet! Inget inträde för det första och sen 27 kr/vinglas 27kr/ öl och 69 för en drink!
*Jag o Joel gick ett varv runt krogen för jag mådde inge bra.
*Gick tillbaka till krogen o drack vatten, Marcus kom ut till oss.
*Vi beslöt oss att åka hem till Angered.
*Jag spydde i en papperskorg i Vasastan när vi väntade på spårvagnen xD
*Vid centralstationen spydde jag i en systemkasse mitt på gatan och framför Marcus o Joel xD
Illa illa, men ändå jag var ju rätt skötsam som tog papperskorgen o systemkassen, eller?;)
*När vi äntligen kom hem vid två så var det väldigt skönt att komma i säng.
*Jag hade tur att jag var med två av mina bästa killkompisar som ställde upp så för mig o offrade en utgång i Göteborg för min skull<3 Vi hann inte ens komma till själva festen xD Krogen var ju bara förfest:p


Söndag:
*Kände mig inte allför pigg men mådde faktiskt inte så dåligt ändå:)
*Låg i sängen tills klockan va fyra xD
*Åkte till stan o såg på bio, Sommaren med Göran, superrolig!
*Åt mat på en restaurang som hade 23årsgräns, men vi drack ju bara cola ändå så:)
*Sen hem o lägga sig, då var Joel så hyper så det tog sin tid att somna;)

Måndag:
*Klockan ringde halv tio men vi låg kvar till lite över tio:) Upp o äta frukost, städa lägenheten.
*Fick p-böter på 400 kr!!!
*Åkte till stan o shoppade
*Köpte en jeansjacka, en rosa tröja, pilotsglasögon med spegel (lite sent jag vet Elin men;) )
*Åkte från Göteborg vid sju.
*Lämnade Marcus o Joel o försatte min roadtrip hem till Lersjön:) Var hemma vid midnatt.


Idag vaknade jag av att Joel ringde vid tolv XD Så jag sov i tolv timmar, SKÖNT!
Nu ska jag göra mig i ordning o åka o umgås med Josefine!

Tillbaka i verkligenheten o i arbetslösheten..:(



Kommentarer
Postat av: Elin Öhh

lite sent ja, men det får duga. Bättre sent än aldrig ;)

<3

2009-08-11 @ 17:35:47
URL: http://elinkaroline.blogg.se/
Postat av: Anna

Låter som ni hade en superkul helg! Jag sa till Marcus att hälsa men antagligen glömde han det :P Några bar tips till jag, josse, fia, jojo och julia drar till götet? :) ha det bra!

2009-08-11 @ 23:26:16
URL: http://annailona.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0