Patrik Isaksson- rena skräckupplevelsen

I Lördags jobbade jag till halv fem:) sen kom mamma o hämtade mig o körde mig till Årjäng.. Kom dit vid halv sex o lånade duschen lite snabbt:) sen när jag kom ur den så hade Stefan kommit hem, han plus hans morbror med tjej, Yvette o hennes kusin o Stefans kompis Johan:) Vi åt grillad mat, supergott!!:D sen bar de i väg til hamnen i Årjäng, för där uppträdde Patrik Isaksson:) Han skulle egentligen börja spela kl. 19 (!!!) men kom igång strax innan åtta, p.g.a regnet...
 
Stod där med Sara, Stefan o Johan..  Sen efter några låtar så va Stefan tvungen att gå på toa så han sprang i väg, o jag kände också att jag behövde gå på toa.. Så vi stod i varsin toakö, och jag stod o tittade på honom för jag såg att inte allt stod rätt till...:S han började huka sig ner o blunda o göra grimarser.. Jag tänkte: Nej ska han spy nu, finns ingenstans att göra de.. Sen såg jag svetten i hans panna och gick till honom o då började han hyperventilera o sa att han inte kände sina händer o de kändes som om hans kropp började somna:S jag visste inte va jag skulle göra.. Men han sa att jag skulle ringa nån så jag ringde Thomas.. Han va i närheten så han kom snabbt! Som tur va! Sen lyfte vi upp honom o bar honom på baksidan, där han fick sätta sig på en stol, Yvette, hans morbror med flickvän, Johan o Yvettes kusin kom dit också plus ordningsvakter.. de ringde snabbt ambulans eftersom ingen visste va de va.. Jag va så rädd så jag grät.. sen kom hans syster Sara också, hon grät hon med... Visste inte va vi skulle göra.. Hans morbrors flickvän är sjuksköterska så hon kollade pulsen o andningen o de va som normalt, men sen när de lyste med lampa i hans ögon så vidgades inte hans pupiller..:S snart efter de kom räddningstjänsten i väntan på ambulansen, se satte syrgas på honom så han såg sjuk ut... Usch.. Han va ju vid medvetande hela tiden iaf, och när han satt där med filtar o jackor o syrgas på sig o en flock med folk runt honom, så kläckte han ur sig: "Ja du Therese, här skulle du kunna få ett fint kort" o jag svarade neeej, de tänker jag inte ta! Inte när man inte vet va som hänt..:( Usch o fy.. Sen kom ambulansen tillslut, från Säffle.. och de tog honom in i bilen o gjorde några tester.. De va en lång väntan på att få svar om de va tvungna att åka med honom eller va de va för fel.. Jag ringde mamma o pappa under den tiden o berättade va som hänt.. Sen så kom de fram att de skulle köra hem honom men de fann inge fel.. Så vi knallade hemåt medans Stefan o Yvette fick skjuts av Ambulansen.. Så när vi andra väl kom hem så satt han i soffan i sina mjukis o drack cola, då visste jag att han mådde bra:) Gick fram o gav honom en lång kram av lättnad!

Usch, de va läskigt! Hoppas inte han råkar ut för nåt sånt igen:S


Kommentarer
Postat av: Elin Öhh

men fy vad hemskt! :S

2008-07-15 @ 19:02:58
Postat av: Feffo

De är lugnt nu:) jag överlevde den här gången med;) Detta finns även beskrivet i min nya blogg. Feffolainen.blogg.se

2008-07-17 @ 21:16:46
URL: http://feffolainen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0