Dalarna

I Tisdags drog jag, mamma, min moster o en släkting Ann-Marie till Dalarna vid tio tiden:) Vi fick låna brorsans v70 för att s80n skulle in på service... På ungefär halva vägen stannade vi o åt Kycklingsallad som vi hade med oss^^ Då kom också Härssa o Marita som hade varit i Dalarna dagarna innan  o va på väg hem, så dom stannade å stre ett tag:) Härssa är alltid lika rolig:D Jag tog kort på honom direkt han steg ur bilen o han utbrast din paparatzi jävel, på sin härliga humor, o sen skratta han åt de;) Linnèa Therese Paparatzi Walander liksom;)

Sen for vi vidare o klockan tre var vi framme efter lite felkörning vid vårt hus där vi skulle sova en natt^^ De va ganska mysigt, o när vi kom fram sken solen strålande så vi satte oss o fika i solen:) Klockan bara rann iväg o helt plötsligt var den fem, så vi gjorde oss lite i ordning o de tre damerna drack vin så jag fick köra in till Rättvik, där vi skulle äta lite:) Jag åt pasta Carbonara, men de va så mycke grädde, så blev mätt fort.. Men men.. Sen handlade vi lite frukost som vi skulle ha nästa dag o sen till stugan igen för att lämna maten o ta med en bunt kläder.. För nu skulle vi til Dalhalla o på Rhapsody in Rock med Robert Wells:) De började kl.20 o höll på till 23.30, med en halvtimmes paus:) De va skitbra! De va med artister som Lenny Norman (gammal komiker), Charlotte Perreli, LaGaylia Fraicher, Peter Johansson (musikalartist SKITBRA o snygg(!!),  Pablo, Linda Lampelius, Sofia Källgren:) En mycke bra blandning!!:) När de va slut så var de att försöka ta sig hem, 4000 personer skulle hem samtidigt xD Men sån bra chaufför jag är så är så kom vi i väg ganska fort;) haha! När vi kom fram till stugan så satt vi o prata lite, men jag va jättetrött, så la mig jag, å guuud va skönt de va!;)

Nästa morgon ringde väckarklockan 9, vi skulle nämnligen lämna stugan redan kl.11.. Så min moster gick o duscha, o jag o mamma gjorde oss i ordning för att också få ta en morgondusch, men när mamma ställer sig i duschen så är de varmt, men paff, så blev de iskallt!! Allt varmt vatten va slut.. :( Mamma ringde till värden o klagade o då sa hon att de aldrig hänt förut.. så vi fick komma hem till henne o duscha om vi ville för hon bodde nära.. men vi tackade nej.. Men som kompensation fick vi ha stugan hela dagen om vi ville.. men vi pös i väg vid halv tolv ändå för att se lite i mysiga Dalarna:)

Vi va hemma i vackra >Lersjön< vid åtta tiden igårkväll, Home sweet home!:)

Om ni vill se bilder kan ni gå in på bilddagboken o söka på "thereseparantes":D Please do that!:)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0