New York

I lordags akte jag o Carin till staterna:) Vi landade mitt pa dagen (usa tid). De ar 6 timmars tidskillnad.. iaf, Simone kom o hamtade oss pa flygplatsen:) hon hade en skylt som de stod " Carin & Walle Welkom to tho States!" haha, pahittig hon:) Sen korde hon hem oss dit vi skulle bo, hon ar ju har pa Au pair, sa vi fick  ocksa bo hos hennes vardfamilj, valdigt snallt! de heter familjen Vinci, vilket jag tycker ar valdigt coolt;) De har tva barn, Kyle 7 ar och Sarah 4 ar:) Hittills har vi hunnit med tre tripper till sjalva New York city, varav en akte jag o carin dit sjalva!! Coolt;) De ar en sa himla stor stad! Vi har shoppat loss riktigt ordentligt^^ Jag har kopt en klanning, fyra t-shirtar, presenter, souvinirer, underklader o ett kollegeblock, som jag skriver i vad vi har gjort o namn pa de restauranterna som vi atit pa:) Nar Simone blir ledig fran barnpassning pa kvallen sa aker alltid vi ut o ater^^ Har atit kyckling hela veckan, fast pa olika stallen o i olika form;) haha! 

En kul grej som vi skrattat at sen de hande ar att jag har fatt skall av vardmamman typ.. jag har behovt gatt pa toa tva natter i rad, och da har jag valt att ga pa den toan pa nedervaningen for att de later sa mycke nar man spolar har..;S da ar grejen den att de knarrar i golvet o trappan nar jag forsoker smyga sa Sue (vardmamman) hade sagt till Simone att de vaknar nar jag gor de..  Sa jag har inte gatt pa toa de tva senaste natterna om man sager sa xD haha! Dom ar lite toliga har borta faktiskt..;)

En annan kul grej ar att igar nar jag skulle bestalla mat, den ratten hette Chicken Broccoli Pasta Alfredo Bowl, men nar jag skulle bestalla sa sa jag "Chyckling, svengelska, Simone o Carin hade valdigt kul pa min bekostnad xD haha! Men man maste bjuda pa sig vettni;)

Har i butikerna sa fragar de ALLTID "how are you today?" Vilket va trevligt i borjan men borjar bli tjatigt ;P Men sen far man fina tilltal ocksa som t.ex Ladie, Girl o Honey^^  Nar jag kopte min klannnig sa fick jag 11% rabatt for att jag va turist, hon kallade mig Honey, vilket va nice^^ men carin som handlade av en annan pa samma affra fick ingen rabatt xD tur man har ibland;)

Jag har aven spelat lacrosse o  nintendo Wii med barnen har:) Kyle har precis fatt ett Bejing OS 2008 spel till sitt Wii, sa jag fick testa de med honom, vi korde tre grenar: pingis, simmning o faktning:) Simmning va hemskt svart xD man skulle simma fyra langder med fyra olika simtag.. Sa fick andra mitt satt att rora kontrollerna xD de va skitjobbigt o intensivt xD haha! Fick manga fina kort pa de xD

Assa Times Sqare ar verkligen jattefint pa kvallen med alla ljus o reklam skyltar :D Har tagit snart 300 kort :D
Vi har varit pa tvp rundturer i New York ocksa. Den ena va en Gospel Tour, da akte vi runt i city o guiden visade o berattade om platser o byggnader.. sen avslutatades den med en kort gospel konsert, haftigt!
Andra rundturen va min favorit! sex and the city tour^^ Vi akte buss genom cite dar ocksa och guiden visade o berattade om platser som varit med i serien, coolt! b.la ett bakeri dar tjejerna i serien ater "Cubcakes" vi fick sjalvklart en varsin sadan, valdigt maktig! men coolt! :D sedan stannade vi till vid en sexleksaksbutik dar Charlotte kopte sin mr rabbit i serien xD haha! Vi va aven inne pa en bar ( i serien Steves bar) och de over 21 ar fick testa pa Cosmopolitan, jag ville ocksa testa, men har man inte aldern inne sa.. collt va de iaf^^ fick veta lite hemligheter om serien ocksa, hihi!

nu ska vi gora oss klara for att aka pa en amerikansk football match! :D

Grattis pa fodelsedagen Stefan!

Bye!



Kommentarer
Postat av: Elin Öhh

Fasen vad avundsjuk jag är Walle! Och speciellt på SATC-touren. :D Måste få veta ALLT när du kommer hem! :)

Puss

2008-08-28 @ 21:38:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0