Det ligger en förbannelse över -90 kullen...

Asså nåt mysko är det med -90 kullen, vi föddes 100 000 barn de året en så kallas babybomb!
Men vi får stå ut med mycke ändringar genom åren.. Hör här:

* När jag började lågstadiet så blev vi tre klasser för första gången på länge, min klass blev kallas C och vi var 10 pers i ettan, sen i tvåan så slog vi ihop med -91:orna, så då fick vi heta Etttvåen och Tvåtrean resten av lågstadiet..

* I Högstadiet så ändarade vi namnet på klasserna tre gånger.. Först 7A, 7B, 7C normalt alltså, sen 8a, 8b,8c, 8d till sist i nian hette vi 9:1ab. 9:2cd och 9:3df, då var vi inte klasser utan "grupper" som rektorn uttryckte de.. herregud!

* När jag kom till gymnasiet så var de första året som de blev två Handelsklasser..

* Meritpoäng på gymnasiet inskaffades hösten 2007, man kan skaffa extra poäng inför vidare studier tydligen..

* Föräldrar måste gå en handledarkurs innan de får övningsköra med barnet.

* Körkortet har blivit dyrare!

* Vi måste läsa mer om miljön i körkortsteorin.

* Olssons brygga har brunnit upp, inför min första sommar som 18-åring! Grr! Ett sammanträffande?!

Konstigt att de inte höjt åldersgränsen för att ta körkort till 20 år eller nåt.. xD

Jaja, tuff life;)

Nu ska jag lägga mig! Har en lektion i morrn som börjar 11.15, så de blir sovmorgon o körkortsteori på körskolan:) Plus  min åttonde körlektion! :D

Over and out!

Kommentarer
Postat av: Anonym

det är nog ett sammanträffande !!!

2008-04-15 @ 12:38:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0